12.04.2010

Yra
Eier: Per Reine
Båttype: 40 kvm. spissgatter
Konstruktør: Jac M. Iversen
Verft: Ottar.G.Larsen
Byggeår: 1939
Sted: Skjebergkilen
Deplacement: 6.5 tonn
LOA: 10.46 m
Bredde: 2.60 m
LVL: 8.3 m
Dyptgående: 1.80 m
Matrial i skrog: Oregon Pine på Eik
Dekk: Drevet teak
Seilareal: 56 m2
Riggtype: Bermuda
Seilnummer: W-2
Motortype: Albin
Mobiltelefon/VHF:
Motoreffekt: 12 hk
Sommerhavn: Solviken, Horten
Vinterhavn: Solviken, Horten

Historikk

26.02.2001: Jeg har nå funnet frem til seilnr. til min båt "Yra" det er W-2, den er bygget i 1939, og het tidligere "Bottlenose" og "Tedd"

Øvrig informasjon og kommentarer

Jeg har funnet ut svært lite av historikken på båten (jobber med det!), kjøpte den av en nabo for snart 3 år siden, den var da påbegynt restaurert og hadde vært på land i 5 år! Jeg fikk den på vannet sommeren 98. Tror det er en av de første som ble bygget i W-klassen. Om du skulle kjenne til noen som kan ha litt info om båten/klassen ville jeg vært takknemlig!